Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
13 maanden.. wanneer doorslapen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Dreumespraat
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 8:51    Onderwerp: 13 maanden.. wanneer doorslapen? Reageer met quote

Nog even en ik wordt gillend gek.

Het volgende:

Mika is nu 13 maanden geweest, en komt eigenlijk al vanaf januari vaker in een nacht voor eten dan in zijn babytijd.

Echt, ik wil hem best een fles geven, maar 3 in een nacht gaat me echt te ver.

Hoe ga ik hem aan het doorslapen krijgen? Iedereen loopt hier inmiddels op zijn tandvlees.

Alle tips zijn welkom!

Geprobeer hebben we al:

*een half uur laten huilen
*water geven (gaat ie helemaal over de rooie, want dat is geen melk!)
*oppakken, lief tegen praten, terugleggen, dan gaat ie dus nog harder te keer..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
angelbaby
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een lastige. Tot januari sliep hij dus wel door? Of hoe vaak werd hij toen wakker?

Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Nee doorslapen niet, dat heeft hij maar een aantal nachten gedaan.
Toen kwam hij 1x per nacht voor een fles.

Naar boven
mallivy
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Krijgt hij misschien tandjes? Ik merk nu eindelijk Rollende ogen dat het bij Steven steeds mee speelt. Als hij vaker wakker wordt per nacht en graag melk wil en dan ook warm, is het meestal dat er kiesjes aan komen. Afgelopen maand was het ook weer raak paar weken lang meerdere keren wakker en nu heeft hij hoektandjes en slaapt weer wat beter.

Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hij heeft er al 12 Knipoog
4 tandjes boven, 4 onder, en 4 kiezen zeg maar. Misschien dat er meer aanzitten te komen?

Naar boven
babs83
Puber
Puber

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

dat is idd slopend zeg knuffel

lynn heeft het ook wel een paar keer gehad dat ze meerdere
keren wakker werd en ze wou dan ook alleen maar melk
ik deed dat vaak minder poeder in het water dus bv 150cc en dan ipv
5 maar 3 schepjes erin dat vond ze prima
zo kreeg ze toch niet zoveel voeding binnen het lost alleen niets op wat betrefd het wakker worden

ik hoop dat je ventje snel doorslaapt!

Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het is maar een iel ventje (weegt 8,2), dus het is opzich geen ramp dat ie eet snachts, hij wordt er niet dik van ofzo, maar indd het sloopt zo!!

Vooral als het wekkertje om 6 uur gaat, dan kan ik goed janken zeg maar. Hand

Lag het bij Lynn ook aan tandjes?

Naar boven
kaya
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als hij snachts wakker wordt en je geeft hem een fles, drinkt hij hem dan helemaal leeg?
Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, en dan verdun ik hem inderdaad ook al.

Volgens het cb moet ik hem overdag meer geven, maar hij eet al zoveel. Ik loop een hele dag met eten achter hem aan.

Hij eet als volgt (lust geen fruit):

+-00.00: 150cc + 5 scheppen friso peutergroeimelk en 4 scheppen bambix
+-04.00: 150cc + 3 scheppen friso 3, 2 scheppen bambix (ivm refluxverleden beetje indikken)
+-9u: 1 boterham, plak ontbijtkoek
+-10.30 150+5 peutergroeimelk friso en 4 scheppen bambix
12.30: 1 boterham, stuk eierkoek oid
+- 14.00 150 halfvolle melk + 4 scheppen bambix
+- 15.30 koekje (of 2)
+-17.00 half potje warm eten, of als ie mee eet +- inhoud half potje en 1 danoontje (vanavond in 2 stappen een heel potje, dus wie weet maakt dat wat uit?)
Danoontje.
+-19.15 180+6 friso 3, met 5,5 schep bambix

En dan snaait ie dikwijls nog wel iets mee als ik aan het eten ben.

Meer overdag wilt ie niet, want dan slaat ie het weg, laat t uit zn mond vallen of zeg gewoon nee.

Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Sowieso is het warm eten een heel toneelspel, alles uit een boekje aanwijzen etc, en snel voeren, want anders gaat het bekkie dicht, en niet meer open Knipoog

Vanavond om 17u de eerste helft gegeven, half uur laten spelen, en om half 6 de tweede helft. Dan blijkt dus dat ie om 17u niet vol zit, maar wel tegen de lepel gaat slaan, zn eten uit zn mond laat vallen, gaat zitten stieren enz.

Naar boven
kaya
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, ik zou het idd zo niet weten Denken . Ziet er idd naar uit dat hij genoeg krijt. het kan een fase zijn waarop bijvoorbeeld een groeispurt volgt o.i.d.
Tja en mijn meisje kreeg tot 1.5 jaar om elf uur savonds en om vier uur snachts een fles. En toen was het in 1 keer afgelopen. Nu is ze nog steeds een nachtbraker en er gaat bijna geen nacht voorbij dat ze niet wakker is, en moet huilen of raar gedroomd heeft Verdrietig .

Ik zit echt voor je mee te denken, want ik weet hoe erg het opbreekt, maar ik weet het zo echt niet. Ik hoop voor je dat het extra avondeten helpt knuffel
Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Het cb zegt dat ik er ergens nog maar een schaaltje yoghurt tussen moet proppen, maar ik zou niet weten wanneer, en dan moet hij nog willen ook..

Ik ga hem zo ook wakker maken en een fles geven, wie weet.. (hij liet om half 8, 100cc staan) Moet zwaar zijn, een nachtbrakertje en zwanger! knuffel

Naar boven
kaya
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

het went Knipoog , maar ik ben blij als ik verof heb haha. Nou kan ik als ik vrij ben nog wel lekker liggen met haar. Doe ik de tv aan en gaat ze gezellig naast mij in bed liggen Verliefd .

Evt. na het eten ipv een danoontje de yoghurt? Anders zou ik het ook niet weten waar dat tussen moet.
Naar boven
Kittycat
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Ma 07 Mrt 2011, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een dametje dat met 13 maanden pas meer meerdere nachten achter elkaar door ging slapen. En inmiddels wordt ze weer elke nacht een paar keer wakker, slopend.
Ik zie dat jouw zoontje nog wel heeeeel veel melk krijgt (teveel vermoed ik zelfs, waardoor hij wat 'lui' wordt met ander voedsel eten). Onze dochter had dat ook. Wij hebben op hoop van zegen rigoureus de melk verminderd naar 3 momenten per dag. 's Morgens een fles met pap (180+6+pap), in de namiddag (15h) 90+3 en 's avonds voor het naar bed gaan 150+5. Daardoor moest ze overdag wel meer brood en avondeten gaan eten. Het was wel even doorzetten hoor. Maar het werkte wel Duim omhoog Opeens gingen er 2 boterhammen in tussen de middag en 150 gram avondeten. Ze eet het liefst aardappelen met groente, dat bieden we dan ook relatief vaak aan. Het is even zoeken wat werkt. Verder krijgt ze bij alle eetmomenten thee aangeboden en geen melk. Het slapen ging ook veel beter.

Wat fruit betreft, lust hij geen knijpfruit (dat heb je ook zonder toegevoegd suiker), onze dochter vindt dat wel lekker, we nemen het altijd mee als we weg gaan tijdens haar fruitmoment, ze lurkt zo een heel zakje leeg.

Wij hebben haar vanavond cold turkey voor het eerst op bed gelegd zonder fles, ze had aardig wat yoghurt op Bidden

Naar boven
Lala87
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Di 08 Mrt 2011, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is indd heel makkelijk, als het uit een fles komt is het goed.. Hand

Je bedoelt dan overdag ipv 150 bijv. 90 geven?

Volgens het cb is het goed zolang ik onder een liter blijf.

Gister heb ik hem hem om half 11 nog wakker gemaakt, toen dronk hij nog 100 op, vervolgens om 4 uur heb ik 2 schepjes op 120 gedaan, en toen heeft hij geslapen tot half 9(!) (waar moet ik tekenen??????? Meneer Groen )

Knijpfruit kan ik ook nog weleens proberen ja, heb m laatst die gedroogde appeltjes van zonnatura gegeven, hij vond ze lekker, maar ik vond ze eng hard.

@Kaya, samen op bed liggen werkt niet met hem, want dan struint ie het hele bed over, en gaat echt niet slapenh haha.

overigens zijn tand 13 en 14 bijna door.. dus wie weet toch ook daarvan??

Naar boven
Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Dreumespraat Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: