Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
Uitlaatklep; tandjes en kiezen pfff
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Dreumespraat
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rhiannon
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jan 2010, 22:22    Onderwerp: Uitlaatklep; tandjes en kiezen pfff Reageer met quote

Even van me af schrijven hoor. Casper is de meeste tijd echt de gezelligheid zelve. Genieten natuurlijk! Maar de afgelopen tijd pfffff. Gelukkig weet ik sinds een paar daagjes dat het een fase is maar wel een vermoeiende. In de nacht weer wakker worden, overdag zwaan kleef aan, sneller huilen, sommige dagen zelfs weer 'terug' naar 2 slaapjes (kort) ipv 1 slaapje (lang) waardoor het huishouden even lastig te doen is. Nu heb ik ook wel medelijden met hem want eerst dacht ik dat het 'gewoon' een fase was maar het blijken 2 kiezen en 4 tanden te zijn die hem kwellen. Gek genoeg had ik het aan kunnen zien komen als ik ietsje beter had opgelet want hij heeft 2 dagen 'gebonkt' met zijn hoofd op de vloer, afstandbediening of speeltjes tegen zijn hoofd meppen. Dat schijnt toch samen te hangen met vervelende plagende oortjes dus daar had ik wel aan gedacht maar niets aan gezien en hij greep ook niet naar zijn oortjes. Toch als het idd zijn tandjes zijn geweest logisch dat hij meer druk op zijn oortjes en holtes ed zou hebben. Dat komt er nu ook deels uit doordat hij wat verkouden (alleen neus) is geworden.
Vanavond ook weer; goed gegeten, lekker gedronken, netjes op tijd naar bedje zonder teveel gemopper in zijn pyama en bedje en gelijk gaan slapen. Maar om half 10 was hij alweer wakker, roepen om mama. Dus maar even gaan kijken en gelukkig was een aai over zijn bol en een kus genoeg en is hij weer gaan slapen. Maar wat zullen we (hij en wij) blij zijn als de kiesjes er helemaal door zijn en de tandjes idem. Daar mag dan wel een gebakje op gegeten worden Lachen
Vanavond maar eens lekker op tijd naar bedje kunnen we allemaal wel gebruiken. Engel

colle
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jan 2010, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

herkenning...

hopelijk heb je een goede nachtrust...

( ik heb hem al een paar nachten niet gehad... en het lijkt erop dat ook deze nacht niet beter gaat worden...)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mamavan lieke
Peuter
Peuter

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jan 2010, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

hier klinkt het ook bekend,lieke heeft al 4 kiesjes en heb er niks van gemerkt Geschokt
maar nu komen de hoektandjes door en dat merk ik wel,ook kort slapen en veel wakker zijn Rollende ogen

Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jan 2010, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

gooi worteltjes in de vriezer , lekker koud en hard en gezond , kan hij goed op bijten een bijtring komt er toch niet in de buurt Duim omhoog

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Rhiannon
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jan 2010, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Oeh worteltjes wil ie niet Verrast maar is niet zo erg want het ergste lijkt alweer voorbij. Gisteravond 1 keer geweest rond 10-en, kusje, aaitje klaar! Dansen
Hopelijk gaat het bij iedereen zo snel voorbij! Duim omhoog

Tamara30
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees bij de openings post iets over zoch zelf slaan ??

Komt dat ook door t krijgen van tandjes ? Want dan weet ik meteen waarom Jana sinds een paar dagen steeds haar eigen gezicht slaat, en hard ook nog Verward Probeer al uit te leggen dat t niet mag omdat t pijn doet.

Maar dat helpt ook niet bepaald. Eten gaat ook pet, en slapen gaat t zelfde als t eten, ben eergisteren 5 keer snachts eruit geweest voor haar.
En net met in bed leggen 4 keer teug naar boven omdat ze huilde.

Heb haar nu maar een zetpilletje gegeven, nu slaapt ze, hopelijk ook heel de nacht nu.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Rhiannon
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Yup daar kan het door komen. Ik lees het ook meer. De tanden/kiezen die erdoor willen komen geven extra druk op de kaak, holtes, oren etc. Sommige kindjes krijgen zelfs oorontsteking door al die extra druk. Bij Casper is verder echt niets te zien aan zijn oortjes. Alleen tanden en kiezen. Zelf poetsen is hij nu helemaal fan van (misschien het frisse ook van de tandpasta en even lekker schrobben neemt misschien wat druk weg of zo) hij drinkt iets meer lijkt het. Verder gewoon sneller moe maar toch vaak in de avond niet goed door kunnen slapen. Gisteren 2 x wakker geweest gelukkig op een beetje 'nette' tijden want na 23.00 heb ik hem niet meer gehoord en heeft hij prima doorgeslapen. Maar dus wel met een zetpilletje. Lastig inschatten of hij er 1 nodig heeft maar ja hij kan ook niet uitleggen dat hij pijn heeft. Hij krijgt hem zeg maar als hij de eerste keer flink wakker wordt (meestal rond 20.00) en daarna was hij dus nog 1 x wakker rond 22.00, aai kus etc was het prima! Eten gaat redelijk maar het is zoveel minder dan ik gewend ben van hem. Paar hapjes en dan is hij er klaar mee. Gisteren zelfs maar wat soep vooraf gedaan want dat vind hij nu boeiend om te eten. Zo had hij weer iets meer binnen dan anders. Zenuwachtig
marijke79
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

hier was het idd zo ong. bij elk doorkomend tandje/kiesje oorontsteking tot hij buisjes kreeg met 11 maanden.

Onze grootste angst is dan ook met de 2e op komst, dat we weer zo'n ellende krijgen met die doorkomende tanden/kiezen.

Gelukkig gaat het weer beter met je mannetje, want wat een ellende kunnen die kleintjes ervan hebben Verdrietig

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Tamara30
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Rhiannon schreef:
Yup daar kan het door komen. Ik lees het ook meer. De tanden/kiezen die erdoor willen komen geven extra druk op de kaak, holtes, oren etc. Sommige kindjes krijgen zelfs oorontsteking door al die extra druk. Bij Casper is verder echt niets te zien aan zijn oortjes. Alleen tanden en kiezen. Zelf poetsen is hij nu helemaal fan van (misschien het frisse ook van de tandpasta en even lekker schrobben neemt misschien wat druk weg of zo) hij drinkt iets meer lijkt het. Verder gewoon sneller moe maar toch vaak in de avond niet goed door kunnen slapen. Gisteren 2 x wakker geweest gelukkig op een beetje 'nette' tijden want na 23.00 heb ik hem niet meer gehoord en heeft hij prima doorgeslapen. Maar dus wel met een zetpilletje. Lastig inschatten of hij er 1 nodig heeft maar ja hij kan ook niet uitleggen dat hij pijn heeft. Hij krijgt hem zeg maar als hij de eerste keer flink wakker wordt (meestal rond 20.00) en daarna was hij dus nog 1 x wakker rond 22.00, aai kus etc was het prima! Eten gaat redelijk maar het is zoveel minder dan ik gewend ben van hem. Paar hapjes en dan is hij er klaar mee. Gisteren zelfs maar wat soep vooraf gedaan want dat vind hij nu boeiend om te eten. Zo had hij weer iets meer binnen dan anders. Zenuwachtig

OOhh herkenning....

Hier lopen vandaag liters kwijl eruit, en ze vind het nog grappig ook, haar wanger zijn zo rood als t maar kan, ze propt alles in haar mond wat ze vinden kan, maar geen eten Knipoog Ehh

HOpelijk zijn de tanden er snel door dan zijn we daar ook van af Knipoog

Spoiler:

Gisteren speciaal zacht eten gekookt, puree, spinazie en gehaktballetjes, maar madam wou niet eten. Daarna heb ik een kopje flauwe bouillion gemaakt... en haar spinazie puree en gehakt erbij gedaan en dat in de keuken machine geblenderd Misselijk Meneer Groen Ze vond de soep uiterst lekker Zenuwachtig

Ze had wel tenmiste wat binnen zo Engel Het was net erwtensoep alleen iets donkerder Meneer Groen

Naar boven
Rhiannon
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Mwah iig vind Jana het zelf nog grappig Meneer Groen maf kind hihi. Fijn dat er iig iets in is gegaan. En de manier waarop is af en toe niet zo boeiend Knipoog

Jak zeg iedere keer ontstekingen! Geschokt Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet zeg. Maar zoals er ook al meer zeggen, geen kindje is gelijk dus alle hoop dat de kans groter is dat het veel makkelijker zal gaan. Duim omhoog Succes met je laatste loodjes!

Vanavond hier overigens weer nix gegeten. 2 hapjes en een hapje pizza. Toetje ging wel goed en daarna nog een glaasje groentesap. Maar hij ligt tot nu toe (sinds 19.30) wel lekker te slapen en vanmiddag heeft hij ruim 2 uur geslapen! Hij had om en om een rode wang maar nu geen van twee. Bidden

Tamara30
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag de "bumba" methode toegepast.

Jana word van niks op de pc blijer dan bumba kijken, de eerste poging met eten wat hopeloos. alleen maar huilen. Dus heb ik haar bord weg gepakt en het een uur later nog eens geprobeerd.

Heb haar gezegd, dat ze moest eten, omdat mama anders Bubma uit zou zetten. Eeste hapje ging er in, en tweede hup der mond dicht.

Tja en toen ging Bumba uit Oeps Meneer Groen En wondererswaardig ging haar mond weer open, heb haar zo gek gekregen op die manier dat heel haar bordje leeg was op een stukje vlees na.

Ze heeft daarna zelfs nog een hele wafel gegeten Dansen

Naar boven
Rhiannon
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ooooh Jana is corrupt! Lachen Casper kun je echt totaaaal niet 'omkopen' dus vandaag was weer naatje. 5 hapjes aardappel met spinazie en een klein gehaktstaafje (kan hij met zijn handjes eten vandaar dat ik de vorm aanpas) en een halve peer als toetje. Kop tegen de muur
Vandaag maar eens kijken wat hij er weer van gaat maken. Maar eens bami maken, wat sliertjes apart en eens kijken of ik wat grovere groente erbij maak voor hem zodat hij het met zijn handjes kan eten.

janice
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Za 13 Feb 2010, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

hier vannacht ook weer uit bed geweest voor een gillend meisje, zo zielig!
zetpilletje gegeven en toen na 10min in slaap gevallen. heel de dag wel vrolijk en redelijk gegeten (suze is al geen grote eter)
maar weer alles in haar mond, dachten net dat we daarvan af waren en ze kwijlde echt heel erg vandaag. niet eerder zo erg meegemaakt bij een tandje. hopelijk is ze er snel weer van af.
ga maandag gelijk worteltjes halen, thanks voor de tip!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
colle
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 09 Mrt 2010, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

hier komt het volgende tandje eraan........

met een fikse verkoudheid... dus slijm en snot slierten vliegen om onze oren. Misselijk

Dave had trouwens ook bijna altijd oorontsteking zijn 1e 2 levensjaren..toen buisjes.... wist niet dat dat door de tandjes kan komen... had ik dat maar geweten...

ik zal Jade nu ook beter in de gaten houden daarop...thanx voor de tip Duim omhoog

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Tamara30
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

HIer zijn we bezig aan de onderste twee hoektandjes, ook flink verkouden, en er op los snotteren.

Snot uitsmeren op mijn leren bank is ook errug leuk, en als t er op zit roept madammeke, baaah mama, baah. Rollende ogen

En drama queen op de top, huilen als ik al zeg effe wachten, of dat er iets niet mag Meneer Groen

Helluppp, mijn bumba methode werkt ook niet meer, ja wel op de manier van filmpje aan, hapje erin, en dan uitspugen.. hap mama, hapje erin en uitspugen. Daag, trap ik net in, dan geen eten Oeps

Naar boven
Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Dreumespraat Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: