FAQFAQ ZoekenZoeken Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat AgendaAgenda GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vrije School vragen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> School, algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alex
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug 2007, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan mijn evaring nog wel even vertellen, ik heb er zelf opgezeten tot en met de 9e klas (onderbouw en 1,5 jaar bovenbouw).

Ik ben niet positief, maar grappig is dat ik een van een tweeling ben en mijn zus is dat wel, zij zou voor haar kinderen wel voor een vs kiezen en ik dus absoluut niet.

Wij hebben veel verschillende leerkrachten gehad die allen niet capabel waren, ik kan zeggen dat ik niet veel geleerd heb en toen ik er af ging gedoemd tot de mavo en wel een niet heel goede mavo (menigeen die strande op de vs kwam daar terecht overigens). Ik heb er van alles aan moeten doen om uiteindelijk mijn HBO te bereiken maar kan met zekerheid zeggen dat ik een bepaalde basis in taal en rekenen mis.
Mijn zus is er toch ook vanaf gegaan en HAVO gedaan met veel bijlessen heeft ze ook nog VWO en uiteindelijk is ze universitair geschoold, maar dat zeker niet dankzij de vs!!!

Ik heb gewoon niks met soofen Knipoog

Er zullen misschien best kinderen zijn voor wie het soort onderwijs goed uitpakt, maar ik ben er zeker van dat ik er meer aan had gehad op een "gewone"school.

Daarbij hadden wij ook een antroposofische ha Rollende ogen Rollende ogen
Ze gaan soms heel ver hoor om geen medicijnen te geven, zo ben ik als kind heel veel ziek geweest en moest mijn lichaam het teveel op eigen kracht doen vind ik zelf. (dus veel te veel ziek...eenmaal een beetje opgekrabbeld weer een virus o.i.d te pakken) met antibiotica zijn ze niet scheutig, maar soms is eerder ingrijpen noodzakelijk.
Zo heb ik als kind door een verwaarloosde blaasontsteking nierbekkenontsteking gehad...ik was er slecht aan toe en uiteindelijk ab gehad wat veel eerder had gemoeten enz enz....
Nee Stout Stout voor mij dus ook nooit meer een antroposofische ha!!!!!

Succes met het maken van jullie keuzes!

Groetjes Alex

Zwanger van een klein jongetje, uitgerekend 16 september 2010
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
lena3
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 07 Aug 2007, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Guusje schreef:
hoe kind-volgend is de proeftuin Denken

Het idee is dat ze juist heel kindvolgend zijn. Dat ze voor ieder kind als het ware een eigen curriculum ontwerpen. Als ze voor het eerst naar school gaan, krijg je dus ook een heel gesprek over wat voor kind het is en wat ze al wel of niet kan. Ze overleggen ook met het KDV en/of psz. De eerste maand gebruikt de leerkracht dan ook om het kind te leren kennen en daarna wordt een persoonlijk leerplan opgesteld, uitgaande van het startpunt van je kind. Ze werken ook veel met thema's die dan door alle vakken heen lopen, met leerlijnen, ateliers en groepjes kinderen die van elkaar leren, samen werken of elkaar wegwijs maken.

Klinkt leuk... maar is het eindresultaat dat mijn kind foutloos kan spellen?
En past het bij de leerstijl van mijn kind? En zal ze zich in zo'n vrije omgeving prettig voelen, of heeft ze meer behoefte aan structuur en veiligheid?

En hoe moet ik dat als ouder in hemelsnaam weten voordat ze naar school gaat???

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
lena3
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 07 Aug 2007, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lees ik dit weer... ook wel eng...

http://www.gebladerte.nl/10293l18.htm

toch maar ASN dan?

Naar boven
Maribelle
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 07 Aug 2007, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

lena3 schreef:
Lees ik dit weer... ook wel eng...

http://www.gebladerte.nl/10293l18.htm

toch maar ASN dan?

Geschokt

Maar het klinkt wel een beetje als een over en weer geharrewar...
Wat kunnen die sofen ruzieen he... Lachen

"De uitroeiing van de Indianen is een kosmische noodzaak", zei onlangs top-antroposoof Wiegert naar aanleiding van een kritisch boekje over de antroposofie.

Van deze zin snap ik dus niets...
Welke aanleiding dan? er komt een kritisch boekje en dan zegt hij dit...
Logisch...Jammer dat ze daar niet iets meer over hebben uitgeweid, want nu zit ik de hele tijd...

En toen?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lena3
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Do 09 Aug 2007, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

weet ik het!!!!??? Meneer Groen

Naar boven
Gerry
Kiddo
Kiddo

BerichtGeplaatst: Za 26 Jan 2008, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dit lees ik nu, en ik wil toch even reageren. Steiner was een kind van zijn tijd en in die tijd was iedereen racistisch. Het is voor ons niet meer goed voor te stellen hoe alledaags racisme in die tijd was. Het is alleen triest dat veel antroposofen dat niet in zijn tijd hebben kunnen laten.

Maar verder. Mijn man heeft op een vrije school gezeten en wil dat absoluut niet voor zijn eigen kinderen. Het niveau was laag, verplicht met rechts schrijven, vreemde opvattingen en gebrekkige algemene kennis. Dat was natuurlijk wel 30 jaar geleden. Maar de vrije school in den Haag was een jaar had een aantal van dezelfde kenmerken. Een kennis van me had haar twee dochtertjes bewust naar de vrije school gestuud. De oudste was nogal slim en in de tweede kleuterklas toe aan leren lezen. Maar ja, Steiner had gezegd dat dat pas mag als een kind 7 is, dus dat gebeurde niet. Met als gevolg een onhandelbaar kind omdat ze uitdaging miste. Dat werd de openbare school in de buurt.

Dus nee, niet positief over de vrije school hier.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> School, algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: