Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
Ovulatie test vraag
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Zwanger worden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
teun
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 07 Okt 2013, 20:43    Onderwerp: Ovulatie test vraag Reageer met quote

ik heb afgelopen maand ovulatie testen gebruikt, en op dag 25 had ik een super dikke duidelijke 2e streep...en op dag 31 ongesteld geworden.

ik snap er niks van, want normaal gezien word je na een eisprong toch na =/- 14 dagen ongesteld

iemand enig idee hoe dit kan? kan je zomaar een positieve eisprong krijgen terwijl je geen eisprong hebt? en kan je dan ook je eisprong gemist hebben de dagen ervoor? ik snap het namelijk niet helemaal...

bij mn dochtertje had ik voor het eerst ovu test gebruikt en toen op dag 21 duidelijke 2e streep en 12 dagen later zwanger.. ik had dus gewoon goeie ervaring met die test Engel

Geen dag was ooit zo zwart, als de dag dat je heen ging van mijn buik naar mijn hart...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Amy82
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Ma 07 Okt 2013, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hij was wel superpositief zeg, wow!! Misschien heb je deze maand een hele korte luteale fase gehad?

Als je elke dag rond zelfde tijdstip test, kan je in feite niet je lhpiek missen, mits je een hele korte lhpiek hebt. Maar dan alsnog, dan had je niet op dag 25 die knallende test kunnen hebben. En bedoel je een positieve ovutest hebben zonder eisprong? Volgens mij niet, want die ovutest reageert op lh waarde..

Dit is wat ik er nog van weet hoor Knipoog

Hopelijk is het snel raak!

(www voor leuke kinder- en positiekleding!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
teun
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 07 Okt 2013, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

thanks Engel

luteale fase heet dat dus haha, dan moet mijn vraag dus eigenlijk zijn..kan een luteale fase zo ontzettend kort zijn? want als ik wiki vraagt zegt hij dit:

Quote:
Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen.

en die knallende test was maandagochtend (maandagavond veel buikpijn gehad) en vrijdag avond net voor in naar bed ging ongesteld.. echt mega kort dan.. heeft het eitje uberhaubt tijd gehad om in te nestellen vraag ik me dan af..oohh wat een onwetendheid brengt dit toch weer allemaal mee Zenuwachtig

Geen dag was ooit zo zwart, als de dag dat je heen ging van mijn buik naar mijn hart...
Naar boven
Amy82
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Ma 07 Okt 2013, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Jouw luteale fase is dan wel superkort geweest ja.. Ben je al lang gestopt met anticonceptie?

Naar boven
teun
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 07 Okt 2013, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dit was de 2e maand zonder pil. geduld is niet mijn sterkste punt haha maar als je er eenmaal voor gaat dan wil je ook gelijk hé Erg blij

Vorige x was het 3e maand raak en toen mk en daarna met ovu test gelijk raak dus ik had stiekem gehoopt dat het gelijk raak zou zijn Oeps

Naar boven
Amy82
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 08 Okt 2013, 2:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ohhh herkenbaar Knipoog

Ik heb voor Jayden 3 keer een miskraam gehad, was om de 2 maanden zwanger... Bij Quincy was ik de 2e ronde zwanger.. Dus toen we voor de derde gingen, had ik eigenlijk ook verwacht snel zwanger te zijn, maar het duurde mooi 7 maanden eer ik in verwachting was van Caylan... Met positieve ovutesten tussendoor.. Maar de maand dat ik het heb laten rusten raakte ik zwanger hihi

Naar boven
Marlous79
Puber
Puber

BerichtGeplaatst: Di 08 Okt 2013, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Je schrijft dat de test van maandagochtend was, je doet de test toch niet met ochtend urine he? Want dat geeft een afwijkend beeld, dat is veel te geconcentreerd en dat krijg je valse positief meldingen.

Ik heb deze soort zelf ook gebruikt, mijn piek zag er nooit sterker uit dan ergens halverwege jouw stripje Zenuwachtig daar zie ik het streepje namelijk net zo donker worden als de teststreep?

Naar boven
teun
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Di 08 Okt 2013, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Idd met ochtend urine gedaan, daarom heb ik zoveel donkere streepjes denk ik haha maar dan verklaard het nog niet echt waarom er eentje zo overduidelijk veel donkerder is toch

Naar boven
Marlous79
Puber
Puber

BerichtGeplaatst: Di 08 Okt 2013, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Tja het luistert nogal nauw, dus als je met ochtendurine hebt getest, dan kun je er geen enkele conclusie aan verbinden. Knipoog
Het kan namelijk zijn dat je de dag ervoor minder hebt gedronken, en dat daarmee de test donker is uitgevallen.

Wat ik deed was rond een uur of vijf 's middags testen en dan gedurende de dag niet teveel drinken. Ook niet te weinig natuurlijk, maar wel iedere dag ongeveer evenveel. Dat werkte voor mij om een duidelijk patroon te zien.

Naar boven
Amy82
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 08 Okt 2013, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

ik deed het altijd met de 2e plas van de dag, dus niet pure ochtendurine. En die ene donkere streep is echt wel een positieve ovutest hoor! Je hebt altijd lh in je urine zitten, vandaag altijd een licht 2e streepje..

Naar boven
teun
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat zou ook nog kunnen, want ik werk vaak tot 18:30 of later en ik kan moeilijk op mn werk ovulatie testen gaan doen. ik ga deze maand maar eens tempraturen proberen en mocht het niet raak zijn dan probeer ik ovulatietesten nog eens alleen dan niet met ochtend urine..

Maar toch blijf ik het vrewmd vinden dat ik echt het idee dat ik mijn eisprong zo laat had en zo kort daarop ongesteld werd...

Naar boven
teun
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Daarbij hebben hanteren we sowieso om de dag "klussen" vanaf dag 10 dus het is sowieso niet raak geweest, het gaat mij vooral dat weet wanneer die eisprong is geweest

Naar boven
Cell
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan.. hier ook een korte luteale fase.. met als gevolg, vrij veel prille miskramen.. eitje krijgt niet goed tijd in te nestelen eer de baarmoeder al weer schoon wil..

Maar zo wat ik zie, lijkt hij op dag 19 juist al donkerder dan de rest..
Naar boven
Jippie
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Testen met ochtendurine zegt helaas helemaal niks. Je hebt altijd LH in je lichaam en tijdens de nacht hoopt zich dat allemaal op. Met als gevolg dat je 's ochtends met de eerste urine altijd een donkere streep plast. Dat zegt dus helaas niks over een eisprong. Ook niet dat je met ochtendurine ineens een donkerdere streep had.

Het is alleen betrouwbaar als je overdag test, elke dag rond hetzelfde tijdstip, voor de test 4 uren niet plast en in de tussentijd niet teveel drinkt.

Marlous79
Puber
Puber

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Sluit me aan bij Jippie, als je ze niet correct gebruikt, zegt het helemaal niks.....

Naar boven
Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Zwanger worden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: