Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
bv en nachtvoeding
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Borstvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robin03
Dreumes
Dreumes

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 14:26    Onderwerp: bv en nachtvoeding Reageer met quote

Ben benieuwd;
hoe lang kreeg jouw kindje nachtvoeding?
Ik krijg al vanaf dat 3e dochter 2 weken oud is te horen; slaapt ze al door?
Mijn 1e kreeg 1 jaar lang nachtvoeding en mijn 2e zelfs 2 jaar lang...
Ik heb ze dan ook niet getraind door vaak 's nachts de speen te geven of te laten huilen oid. Hoe ging/gaat dat bij jou?

Mouse!
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Kaya sliep uit zichzelf door bij 3 maanden, maar dat is later weer overgegaan. Momenteel wordt ze 's nachts iedere 3 uur wakker om te drinken, ze krijgt zo dus 3 a 4 voedingen per nacht.

Aan huiltraining hebben we nooit gedaan, daar sta ik gewoon niet achter. Ze heeft wel een speen.

Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Sean sliep met 4 maanden door en met 8 maanden wilde hij opeens weer een midnightsnack. Ik geef gewoon toe als hij drinken wilde. Vond ik ook voordeel van bv: geen geklooi met flesjes midden in de nacht maar gewoon hup aan de borst.

Nu is Sean 3 en zet ik een bekertje water op zijn tafeltje als hij gaat slapen en soms is het op en soms niet. Het scheelt mij iig de gang naar boven Knipoog

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marlous79
Puber
Puber

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Marijne kreeg borstvoeding en sliep met ongeveer 8 weken door. Eva heeft 6 weken bv gehad, nu flesvoeding en die slaapt nog niet iedere nacht door maar soms wel.

Ik doe wel aan een soort van training:
- bij Marijne vanaf ongeveer 2 maanden oud een speen en vanaf ongeveer 4 maanden oud de laatste fles met rijstebloem erin.
- bij Eva probeer ik nu wel een speen maar die wil ze niet altijd. En ze spuugt hem er weer uit dus dat is geen optie in bed Knipoog

En huilen bij inslapen: eerst een paar minuten laten huilen voordat ik ze oppak. Beiden hebben soms midden in hun slaap een huilminuutje en daarna slapen ze weer door. Dan pak ik ze dus niet meteen op. Dat doe ik pas als het langer dan een paar minuten doorgaat.

Naar boven
mamaMarije
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

De oudste sliep door met een week of 6/7 dit was nog op bv.
Daarna ging hij over op kv en sliep hij nog altijd door.

De 2e was 20 maand ofzo geloof ik.
De 3e was 1,5 jaar en de jongste sliep in eerste instantie met 8 week door... ging toen ivm voorkeurshouding in zijliggingskussen en daarna was het gebeurt met doorslapen tot 1,5 jaar ook ongeveer.

Hier ook altijd gewoon bv gegeven als ze wakker waren/ wilden drinken.
Snelste manier van weer verder slapen.
En 2 week terug kwam de jongste ook ineens een keertje... en mocht hij ook gewoon drinken. Daarna (nog) niet weer.
Naar boven
Mandala
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Flesvoeding is geen garantie voor wel 's nachts doorslapen.......hier 9 mndn BV gegeven bij de jongste (nu net 2) toen een fles voor het slapen.......maar met 14 maanden wilde hij die ook niet meer..........wel veel 's nachts wakker en spoken.........echt doorslapen is hier af en toe een paar dagen, daarna is het weer feest (maar geen flessen 's nachts want het is geen honger.......) een knuffel en wat water en dan hopen dat hij weer gaat slapen...........

Kinderen zijn gewoon niet te programmeren.........dan is het honger, dan zijn ze niet fit/ziek, dan komt de leeftijd van dromen (dochter van 4 nu heel veel) dan hebben ze problemen met inslapen.............pfff, ik kan de aantal nachten dat ik 'lekker' heb geslapen de afgelopen 5 jaar (incl. zwanger zijn......) op 2 handen tellen denk ik Cool

Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Onze dochter is gaan doorslapen toen ze 14 maanden was. En tot die tijd heeft ze altijd een nachtvoeding (BV) gehad. Ze heeft nooit een speen of duim gewild.

Onze zoon is nu een half jaar en die heeft ook nog nooit een nacht doorgeslapen. De laatste week komt hij zelfs 3-4x per nacht. Sleepy (sprongetje, aankomende tandjes etc.) Ik leg hem telkens maar aan. Dat geeft nog de beste garantie op een goede nachtrust.

Naar boven
chantal!!
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een ventje van 15 maand die nog 2 nachtvoedingen krijgt... ach zit in het ritme en wordt er zelfs wakker van haha, hij komt altijd om dezelfde tijden Lachen

Naar boven
Emma
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Onze jongste sliep door vanaf de kraamweek tot een maand of 5. Toen ziek geworden, in het zh gelegen en vanaf die tijd tot nu, 1,5 jaar) nog minimaal 2 nachtvoedingen Knipoog Zou het liever anders zien, maar hij ligt bij ons in bed vanaf de eerste voeding snachts, dus ik hoef er niet uit. Papa haalt hem op en ik voed, slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe Verliefd
mamaMarije
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Emma schreef:
slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe Verliefd

Heerlijk is dat he.
Toen de jongste nog met enige regelmaat in de nacht dronk bleef hij daarna ook in ons bed of in de co sleeper.
En dan hoefde ik niet eens mijn shirt meer omhoog te doen Lachen .
Als hij klaar was dan zei hij keurig 'kaaaar' en deed shirt weer naar beneden Meneer Groen .
Naar boven
chantal!!
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

mamaMarije schreef:
Emma schreef:
slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe Verliefd

Heerlijk is dat he.
Toen de jongste nog met enige regelmaat in de nacht dronk bleef hij daarna ook in ons bed of in de co sleeper.
Als hij klaar was dan zei hij keurig 'kaaaar' en deed shirt weer naar beneden Meneer Groen .

Hhmm dat klinkt wel heel erg ideaal zeg, ik ga elke nacht 2x naar Mick zn kamertje en voed hem daar.. half slapend haha... Manlief slaapt helaas niet als Mick bij ons slaapt Verdrietig

Naar boven
RainbowR1
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2013, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

mamaMarije schreef:
Emma schreef:

Heerlijk is dat he.

Geweldig!!!! Lachen

Naar boven
Robin03
Dreumes
Dreumes

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mrt 2013, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt!
inderdaad, wat wisselend zeg!
ik slaap ook met dl3 samen.heel makkelijk voeden.
sterkte iedereen!
schattig dat knulletje wat mama weer helpt aankleden Verliefd

babymuisje
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Za 23 Mrt 2013, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Eva 3 weken bv vegeven daarna over op fv en zij sliep met 8 weken door.

Lars krijgt nog steeds bv maar wel s'avonds tegen 19.00/19.30 uur een papfles met kv want hij wil het niet met bv Rollende ogen Lars slaapt nog niet door. Tegenwoordig vaak 2 keer s'nachts voeden.

Hij ligt ook bij ons in bed maar dan ingebakerd en wil het liever niet maar meneertje werd op het laatst elk uur wakker en wou gewoon bij mij slapen. Hij ligt dus nu naast me in bed en vind het wel eng want ben bang dat hij uit bed valt ofzo. Straks mag hij niet meer ingebakerd worden en dan ben ik weer bang dat hij onder de dekens stikt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Selena
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Za 23 Mrt 2013, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Als je samenslaapt moet dat wel veilig gebeuren.
Inbakeren lijkt me daar niet bij horen ?

En nog regelmatig wakker worden 's nachts is normaal.
Misschien niet wenselijk, maar wel normaal.

Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Borstvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: