Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
Stoppen met de pil - bijwerkingen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Zwanger worden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Noekie
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jul 2012, 12:41    Onderwerp: Stoppen met de pil - bijwerkingen? Reageer met quote

Hallo dames,

Ik wil op 1 september gaan stoppen met de pil, want die wil ik vast uit mijn lichaam hebben voor als we in 2013 voor een kindje willen gaan. Dan heb ik hem precies 11 jaar geslikt. Hebben jullie bijwerkingen ervaren na het stoppen met de pil (na zeer lange tijd), zoals aankomen of juist afvallen? Of andere dingen?

Groetjes!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Marlous79
Puber
Puber

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jul 2012, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

M'n libido ging errug omhoog Meneer Groen maar verder niks. Ik had ook meteen een gelijkmatige cyclus. En dat was na bijna 12 jaar slikken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tijger86
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jul 2012, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had vrij veel hoofdpijn na het stoppen met de pil en de verschijnselen van rond en na de eisprong waren me sowieso vreemd (gevoelige tepels, misselijk ed). En ik ben er niet lichter op geworden, scheelt 6 kg

34/30/31/34/90/60/30/51/29/32/29/33/31/35/30/36/49/34/27/?
Naar boven
Noekie
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Di 24 Jul 2012, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen idee of ik een regelmatige cyclus heb straks. Kan me weinig herinneren hoe het daarvoor was. Heb wel een keer gehad tijdens het slikken van de pil dat ik niet ongesteld werd en toen heb ik via de gynaecoloog pillen voorgeschreven gekregen om de eisprong weer op te wekken... Hopelijk gaat dat geen voorbode zijn voor straks, want dan ben ik bang dat er iets mis is.

Nog meer ervaringen?

Naar boven
Vlinder75
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jul 2012, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn libido ging ook omhoog toen ik stopte met de pil, ik ben wat afgevallen (hield met de pil veel vocht vast) en ben nu vele malen vrolijker. Toen ik de pil slikte kon ik echt een heks zijn... nu ben ik weer de lieve versie van mezelf hihi!
Verder had ik met de pil heel vaak migraine en sinds ik gestopt ben niet meer gehad. Ik had gelijk een regelmatige cyclus wat dat betreft heb ik wel geluk gehad.
Naar boven
cees77
KoK verslaafde
KoK verslaafde

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jul 2012, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb heel lang gewacht op mijn cyclus. Ik denk wel een half jaar. Verder had ik veel minder last van stemmingswisselingen en zat een heel stuk beter in mijn vel.

Naar boven
Noekie
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul 2012, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nou dat geeft hoop haha Glimlach Ik ben benieuwd, nog 5 weken slikken en dan eens zien hoe het leven zonder pil is Glimlach

Naar boven
sassie1980
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul 2012, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich krijg je geen bijwerkingen door het stoppen met de pil. Meestal verdwijnen de bijwerkingen die je kreegn door het starten met de pil Knipoog

Toen ik in 2006 stopte met de pil (Microgynon) om zwanger te worden, ging mijn libido omhoog, werd mijn humeur beter en zat ik lekkerder in mijn vel.

Toen ik in 2011 stopte met de pil (Yaz 24+4) vanwege allerlei vage klachten, ging mijn libido omhoog, was ik minder prikkelbaar, kreeg ik minder haaruitval, minder droge huid en verdwenen mijn buikklachten.

Ik heb nu wel klachten die horen bij een natuurlijke cyclus, o.a. buikpijn/rugpijn en meer afscheding rond eisprong, vocht vasthouden en iets humeuriger voor menstruatie, buikpijn/rugpijn tijdens menstruatie.

Marsie
Peuter
Peuter

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul 2012, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het heerlijk! Na ruim 10 jaar ook alle hormonen de deur uitgedaan Duim omhoog
Heb verder weinig last van bijwerkingen gehad. Misschien iets meer buikkrampen tijdens ongesteldheid maar that's all. En natuurlijk de durex gesponsord Lachen Maar ook in 1 keer zwanger na ook die in de kast te hebben gezet. Cyclus schommelde wel een beetje maar niet hinderlijk.

Ik voel me er alleen maar beter bij Duim omhoog

Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jul 2012, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Marsie schreef:
Ik vond het heerlijk! Na ruim 10 jaar ook alle hormonen de deur uitgedaan Duim omhoog
Heb verder weinig last van bijwerkingen gehad. Misschien iets meer buikkrampen tijdens ongesteldheid maar that's all. En natuurlijk de durex gesponsord Lachen Maar ook in 1 keer zwanger na ook die in de kast te hebben gezet. Cyclus schommelde wel een beetje maar niet hinderlijk.

Ik voel me er alleen maar beter bij Duim omhoog

Meer buikkrampen hoop ik toch niet, dat is namelijk al heel erg, moet de pijn echt wegpuffen, nu al, dus hopelijk wordt dat niet nog erger Knipoog

Tnx voor alle antwoorden dames! Ben ook heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn straks, ik heb echt geen flauw idee meer hoe dat was toen ik 16 was. Heb ook geen idee of er bijwerkingen waren toen ik begon met de pil toen, te lang geleden.

Vanaf de 1e dag van de menstruatie moet ik tellen toch, tot weer de 1e dag?

Naar boven
Smurf78
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jul 2012, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nu ongeveer anderhalve maand gestopt...3kg aangekomen Boos (niet meer gaan snoepen!) oa vocht vasthouden.
Verder de eerste maand wel misselijk, hoofdpijn enzo. Deze maand nog geen last gehad.

Naar boven

Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jul 2012, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nu sinds een half jaartje weer gestopt omdat we voor een derde gaan Verliefd.

Sindsdien, erg zware menstruaties en pukkeltjes in mijn gezicht zijn toegenomen. Ben er niet zo happy mee dus, gelukkig doen we het voor het goede doel Knipoog

Maar ik voel me echt veel fijner mét pil, dan zonder. Al is dat hier op het forum denk ik wel een unicum met alles wat ik lees van andere meiden over de pil en hormonen.

Naar boven
P_u_k
Baby
Baby

BerichtGeplaatst: Di 31 Jul 2012, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

hoi meiden,
1 september is al bijna, Noekie! Ben benieuwd hoe het zal gaan Erg blij

hm, ik stop over een paar maandjes ook met de pil. na dit allemaal te hebben gelezen ben ik ook echt wel benieuwd hoe dat zal gaan, hoop dat ik tot de categorie behoor die zich zonder pil beter voelt dan met:P !
Slik de pil ook vanaf m'n 15e/ 16e (ik ben nu 33), geen idee meer hoe het toen was.. eerst microgynon, toen een 3fase pil (maar dat was niks voor mij) en de laatste ca. 10 jaar de diana. Al heet die laatste nu sowieso anders, naam past net op doosje haha (zo'n goedkopere variant:roll: .

Grtz, P.
Naar boven
Noekie
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Di 31 Jul 2012, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Spannend! Ik ben op mijn 17e begonnen, net na mijn verjaardag en op mijn 28e verjaardag stop ik dan. Dus 11 jaar. Jij nog langer dus! Ik ben ook erg benieuwd hoe het is, of ik er iets van merk of helemaal niets.

Hier ook aantal verschillende pillen gehad. Kreeg als eerst een vrij zware (en dure) en toen een goedkopere gevraagd en toen kreeg ik microgynon en daarna allerlei varianten daarop, omdat zorgverzekeraar steeds een andere vergoedde ofzo.

Wanneer ga jij stoppen en gaan jullie dan meteen proberen voor een kindje of heeft het een andere reden dat je stopt?

Naar boven
P_u_k
Baby
Baby

BerichtGeplaatst: Di 31 Jul 2012, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

ja die zorgverzekeraars ook.. Rollende ogen zat toen ook heel raar te kijken toen ik dat doosje met andere naam kreeg, kan het niet eens uitspreken Lachen

ik stop eind september, nee we gaan er nog niet gelijk voor ; ik wil eerst stoppen met roken Oeps
Naar boven
Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Zwanger worden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: