Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
groeihormoon
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Peuter en kleuter vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kantjeboord
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Do 18 Jun 2015, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog niets gemerkt van groeipijnen bij haar, alleen in mijn portemonnee, moest ze weer nieuwe kleertjes! Hahaha Lachen

Normaal is het inderdaad minder. je moet ook om de 3 a 4 maanden op controle, want het is niet alleen de totale lichaamslengte die ze meten, maar ook bv de lengte romp en hoofd. dus als ze zit. de verhoudingen moeten wel goed blijven. in eerste instantie groeide alleen haar romp, maar bij de volgende controle waren de armen en benen ook bijgetrokken in de verhouding. anders hadden we ook moeten stoppen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jippie
KoK Diva
KoK Diva

BerichtGeplaatst: Vr 19 Jun 2015, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Heftig, zeg! Gelukkig heeft ze er geen last van. Het eerste wat ik dacht was: Dat moet toch pijn opleveren?
Goed excuus om nieuwe kleren te kopen! Glimlach Maar ik kan me voorstellen dat je portemonnee het minder vindt, de kleren zijn nog nieuw tegen de tijd dat ze er alweer uitgegroeid is.

Als alles volgens plan verloopt, hoe lang zou ze die hormonen dan moeten spuiten? Zitten er ook gezondheidsrisico's aan het gebruik van die hormoonmedicatie?

Sterkte & succes daar!

kantjeboord
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Vr 19 Jun 2015, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jippie,

Als inderdaad blijkt nu na een jaar dat het voldoende effect heeft gaat ze er in principe mee door tot ze uitgegroeid is, dus rond haar 18e.

Er is mij verteld dat er geen bijwerkingen zitten aan groeihormonen, tenzij er een erfelijke vorm van kanker in de familie voorkomt. ( kunnen tumoren ook sneller gaan groeien) maar dat is bij ons niet zo.

Waar je meestal van hoort over bijwerkingen zijn de groeiremmers. daar was ik in het begin ook mee in de war.

Enne, kleertjes verkoop ik gewoon weer verder hoor, zeker als ze er nog netjes uit zien. Knipoog

Naar boven
Iuno
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jul 2015, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wow, 11cm! Duim omhoog

Maarre... dan zit ze nu toch niet 'net', maar zelfs vrij aardig in de curves (rond 15e perc. volgens mij)? Ze is nu net zo lang als mijn 2e zoon met 5 jaar was. Meneer Groen Wat is nu de streefgrootte voor haar (vermoed dat jullie als ouders wel wat langer zullen zijn, dat 15e perc. duidelijk nog 'te klein' is)?

kantjeboord
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jul 2015, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zit nu net boven de onderste lijn. ik heb het toevallig laatst gevraagd aan de arts wat de verwachting is. 1.55M Het ligt er ook aan of ze laat in de pubertijd komt, dan kan het groeihormoon langer zijn werk doen.
Met de skeletleeftijd is ze in ieder geval ingelopen, daarmee zit ze nu op haar eigen leeftijd.

Naar boven
Iuno
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Di 14 Jul 2015, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm... Welke curves worden er bij jullie gebruikt?

Als ik in de Curves van TNO kijk, zit mijn dochter met lengte bij 0,5e perc. Haar broers zitten volgens de TNO curves met lengte net onder de 15e perc. (bij ons 25e perc.), rond de 2e perc. (bij ons rond de 15e perc.) en 0,5e perc. (bij ons net onder de 3e perc.) - apart dat dat zoveel verschilt... Volgens de curves hier zal de eindgrootte van de oudste 2 jongens rond de 1.70m liggen (net als hun vader) en bij de jongste van de jongens en mijn dochtertje rond de 1.60m (net als ikzelf dus). Grappig genoeg kloppen deze 'voorspellingen' volgens de TNO curves dan wel weer... Denken

kantjeboord
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 14 Jul 2015, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee, ik kijk altijd mee op de curves van het ziekenhuis. Knipoog
Weet ook eigenlijk niet hoe elk lijntje heet. weet dus alleen dat ze nu net boven de onderste lijn zit. en dus in de groeicurve. Knipoog
En dat ze netjes haar eigen groeilijntje volgt.

Naar boven
Iuno
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jul 2015, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Geloof dat iig tot voor niet al te lang geleden de 3% curve als onderste lijn werd aangehouden, maar dat nu steeds vaker de 5% curve als 'ondergrens' wordt genomen...

Moet eerlijk zeggen dat ik het nut van het curve-principe wel zie (voor de groei van een bepaald kind), maar niet snap waarom er zoveel verschillende curves worden gehanteerd. Vergelijken van kinderen wordt zo heel lastig en doordat vaak ook nog eens verschillende criteria worden aangehouden wordt b.v. bij 2 kinderen met exact dezelfde lengte de één dus als 'prima in orde' beoordeeld, terwijl de ander 'te klein' is, omdat hij/zij buiten de curves valt...

Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Peuter en kleuter vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: