Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
Cyclus na verwijdering spiraaltje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Zwanger worden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Naatje
Kletstante
Kletstante

BerichtGeplaatst: Do 13 Dec 2012, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan alles goed doen, maar het blijft natuurlijk ook gewoon een kwestie van een flinke dosis geluk. Er kan voor een bevrucht eitje onderweg nog zoveel mis gaan waar je helemaal gaan invloed op hebt. Het blijft gewoon iedere keer een wonder als het lukt. Bij ons duurde het de eerste keer 4 rondes en nu had ik er 6 voor nodig. Ik ken ook verhalen van stellen die allerlei hulpmiddelen voor de eerste nodig hebben gehad en toen vrij vlot na nummer 1 spontaan ineens zwanger waren van de tweede. Dus het zegt echt helemaal niks. Wat ik idd wel heb gemerkt is dat het allemaal langer duurt als je er 'teveel' mee bezig ben. Ik heb tot twee keer toe een forum-pauze ingelast en allebei die keren bleek ik toen juist die maand zwanger. Toeval? Knipoog

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
babywens74
Baby
Baby

BerichtGeplaatst: Do 13 Dec 2012, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben hier ook ff niet meer geweest en mn eerste kindje inmiddels al 16 jr heb ik Erg blij
3 jr over gedaan, maar toen bleek mn partner destijds traag zaad te hebben, en ik was toen jong..
dus ja zeker, ff niet mee bezig, zijn is het beste... dus ga ik nu zowie zo dan want ben hard op zoek naar nieuw werk... dus dat is nu bezig heid nummer 1

babywens74
Baby
Baby

BerichtGeplaatst: Ma 31 Dec 2012, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Een zwangerschap is niet zo vanzelf sprekend. Al zijn de omstandigheden perfect, en heb je op het perfecte moment gemeenschap, dan nog is de kans dat je tijdens een cyclus zwanger raakt maar 15 tot 25%.
Gemiddeld raakt 50% van de vrouwen die graag een kindje willen in de eerste 3 maanden zwanger. Naar een half jaar is dit percentage opgelopen tot 75%. En 90% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger.
Waarom zwanger worden niet lukt kan verschillende oorzaken hebben. Als je cyclus onregelmatig is, zal het moeilijker voor jou zijn, het juiste moment voor gemeenschap te bepalen, waardoor een zwangerschap wat langer op zich kan laten wachten.
Ook heeft de leeftijd van de vrouw veel invloed op de vruchtbaarheid. Zo zijn je kansen op een zwangerschap bij een leeftijd tussen de 19 en 24 jaar zo'n 30%. Bij vrouwen tussen de 25 tot 33 jaar is dit al afgenomen tot 18%. Boven de 34 jaar loopt dit percentage sterk af. Een vrouw van boven de 35 jaar heeft vaak niet meer elke maand een eisprong. De gezonde eitjes worden steeds minder, en ook gaan de hormonen van de vrouw steeds minder goed werken. Ook neemt de kans op een kindje met afwijkingen sterk toe bij vrouwen van boven de 35 jaar. Dit omdat de eicellen vaak van mindere kwaliteit zijn

Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Zwanger worden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: