Kindje op Komst forum

FAQFAQ  ZoekenZoeken  Uitgerekende dataUitgerekende dataChatChat GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zwanger worden Zwanger Baby Peuter Acties en fun Forum Ledensites Verlies Homehome Shop
Misverstanden, info en ervaringen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Borstvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mama tina
Kleuter
Kleuter

BerichtGeplaatst: Di 01 Jan 2008, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo..
Ik vind dit een geweldig topic om te lezen..HEb er ook echt even de tijd voor genomen dus..
Zoals je aan de banners kunt zien ben ik pas bevallen van mijn 2e dochtertje en ook ik geef bv..
Bij mijn oudste was ik ook overtuigd dat er geen andere optie was voor mijn kindje ivm allergieen en de natuur idd..
Helaas heeft dit net iets meer dan 2 weken mogen duren en zijn we daarna overgegaan op fles..
Niet na slag of stoot hoor.. maar dat is een lang verhaal..
Ondanks alle problemen toen ook nu weer overtuigd van het belang van bv en met nog meer enthousiastme en voorbereiding begonnen met bv.

Nou moet ik zeggen dat mijn oudste ondanks de fles een erg slim kind is en voorloopt op haar leeftijdsgenootjes, dus ben ik van mening dat er veeeeel mer meespeelt dan alleen bv hoor voor die hogere IQ..

Hier heeft het zeker 4 dagen geduurd voor de bv op gang kwam door een erg misselijk kindje.. 5 minuten persen om ter wereld te komen is ook wel erg heftig he.. en als je dan ook nog een flinke slok vruchtwater meekrijgt.. pfft moet er niet aan denken haha..
Gelukkig hapte ze telkens wel goed, maar ging gewoon niet drinken of pas na een hele poos..
Toen ze eenmaal wel goed ging drinken zat ze ook binnen 4 dagen al boven geboortegewicht terwijl ze toch echt bijna aan de 10 % verlies zat..

Bij mij kwam de melk bij beide zwangerschappen al de laatste maanden uit de borsten gedropen en er hoeft weinig moeite gedaan te worden om de melk te krijgen..Met als gevolg dat na de toeschietreflex de melk gewoon blijft lopen, wat zonder beha wel een erg natte bedoening betekend, want de andere borst doet gewoon gezellig mee en loopt leeg terwijl ze aan de andere drinkt.

Ze drinkt ook maar erg kort uit de borst en haalt regelmatig de 10 minuten niet eens.. Het wordt al wel beter, maar het houdt niet over..
Wat ik weinig kan vinden is goede info over de eerste weekjes..
Ze zeggen wel dat je je kindje moet voeden op verzoek, maar je mag er niet langer dan 3 uur tussen laten, Waar is dan het verzoek aspect gebleven?? Mijn kindje is echt niet wakker te krijgen om te eten als ze niet wil hoor..De ene keer is ze er elk uur/ anderhalf uur en dan laat ze er zo 5 uur tussen..Alleen doet ze dat dus niet snachts als het mag maar overdag...
Erg vermoeiend met een peuter die niet meer slaapt overdag..

Liefs Tina

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Biebels
Tiepmiep
Tiepmiep

BerichtGeplaatst: Di 01 Jan 2008, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Tina,

Ik denk dat je hier meer info vindt: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/borstvoeding_eerste_dagen.html Speciaal voor die eerste dagen, en uitleg over het 'voeden op verzoek'. Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
lena3
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Di 01 Jan 2008, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

mama tina schreef:
Nou moet ik zeggen dat mijn oudste ondanks de fles een erg slim kind is en voorloopt op haar leeftijdsgenootjes, dus ben ik van mening dat er veeeeel mer meespeelt dan alleen bv hoor voor die hogere IQ..

Tuurlijk! Was het maar zo simpel, effer BV erin je hebt een slim kind Dansen . Goeie genen doen een hoop en een goeie omgeving minstens zoveel. Gezond eten is maar één deel en BV is daar dan weer een deel van...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maaikemam
Baby
Baby

BerichtGeplaatst: Za 13 Sep 2008, 15:34    Onderwerp: Wat een hoop nuttige info! Hier nog wat links! Reageer met quote

Ik heb hier weer een hoop nuttige en nieuwe info gelezen Duim omhoog

Misschien zijn er moeders die hier nog wat aan hebben, handig als je borstvoeding geeft en weer aan het werk gaat Ehh (snifsnif)

http://www.tipswerkendeouders.nl/Baby/Borstvoeding-en-werk/

http://www.borstkolfwinkel.nl/ (en dan de link naar het gratis rapport!!!)

Hand

Laatst aangepast door Maaikemam op Do 15 Apr 2010, 20:41, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Karin1981
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan 2009, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

is het normaal als je borsten te gespannen zijn en teveel melk hebt dat de kleine meer moeite heeft met aanhappen?
L.ynn 01-10-2010

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dinges
Dreumes
Dreumes

BerichtGeplaatst: Di 01 Jun 2010, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo dames,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jellie me kunnen helpen.

ik ben nu 21 weken zwanger van ons tweede kindje. Ons eerste kindje (zoontje) heb ik bijna 6 maanden gevoed. (hij is nu net 1,5 jaar) Dit ging allemaal met best veel pijn en moeite, omdat ik in 1 borst een behoorlijke cyste heb gehad waardoor ik maar met 1 borst kon voeden. Nu wil ik ons tweede kindje straks ook borstvoeding gaan geven, maar hoop dat ik een cyste kan voorkomen door die borst vaak(er) helemaal leeg te kolven. Ik heb een avent handkolf, en nu heb ik zelf bedacht dat een electrische beter leeg kolft. (correct me if I am wrong) De avent was verder wel prettig, vooral de schelp vond ik fijn in gebruik. Met een dubbele kolf hoef je maar 1x de toeschiet reflex op te roepen toch? (ging ook niet super makkelijk bij mij, heb nooit gelekt ofzo) Of is een enkele kolf toch prettiger?
Jullie begrijpen het vast al wel, ik ben opzoek naar een prettige kolf. Ik werk straks 3 dagen in de week en wil dit kindje ook graag minimaal 6 maanden voeden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bianca&?
Top Kokker
Top Kokker

BerichtGeplaatst: Za 09 Okt 2010, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb al heel veel voordelen ontdek ook nadelen maar die zijn er minder
nikki is flessen kind ik?wist niet beter

lizz na lang doorzetten bv kind ze groeit goed en gaat steeds beter

belangrijkste vind ik natuurlijk dat het gezond is maar ook vooral
het is mijn moment en die hebberige mensen hebben pech want ik ga naar boven
om te voeden ons moment heerlijk

aanhadden en zuigen doet al minder pijn,kloofjes van 1e week bijna weg
dat kan de lactatiekundiger komen en me leren zonder tepelhoedjes

Noa(h) sterretje voor altijd in ons hart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Meggie
Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Zo 10 Okt 2010, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Echt meiden ik word zooooooooooo moe van mijn schoonmoeder.

Ons meisje zit voordat ik haar aanleg vaak te zuigen in mijn nek of gezicht. Duidelijk dat ze honger heeft maar moet mijn borst nog tevoorschijn toveren natuurlijk. Dus ik zeg dan "goh wat een zuigkracht toch". En afgelopen weekend was het weer zover "wacht maar tot ze tanden heeft"... En dit was dus al zeker de 3e keer dat ze dit heeft gezegd. Echt ik word er zooooooooo moe van.

Ze bedoelt dus dat M. vast en zeker in mijn borst gaat bijten en dat ik er dan vast snel mee stop. Argh! Als ik dan uitleg dat bij drinken een andere techniek wordt gebruikt nou dan is het nog "wacht maar". Echt je zou haar toch...
Zijzelf is met 3 maanden gestopt met bv dus alsof zij er iets van weet...

Alleen daarom al ben ik zo geneigd om M. heeeel lang bv te geven (want ze vindt vast ook dat het met een jaar weleens klaar moet zijn).
Ze vindt dat M. al te snel aan de borst hangt...

Graag dus documentatie over borstvoeding en tandjes.... dan leg ik dat hier op tafel neer als ze weer eens komen.

Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Zo 10 Okt 2010, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Karin1981 schreef:
is het normaal als je borsten te gespannen zijn en teveel melk hebt dat de kleine meer moeite heeft met aanhappen?

Hoi Karin, ja dat is wel normaal meid. Als het zo gespannen staat... je kunt haar helpen door je borst even vast te houden. Vaak is zo'n volle gespannen borst ook weleens te zwaar om aan te happen.
Misschien even de eerste melk laten stromen en dan aanleggen?

Tiener
Tiener

BerichtGeplaatst: Zo 10 Okt 2010, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

dinges schreef:
Hallo dames,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jellie me kunnen helpen.

ik ben nu 21 weken zwanger van ons tweede kindje. Ons eerste kindje (zoontje) heb ik bijna 6 maanden gevoed. (hij is nu net 1,5 jaar) Dit ging allemaal met best veel pijn en moeite, omdat ik in 1 borst een behoorlijke cyste heb gehad waardoor ik maar met 1 borst kon voeden. Nu wil ik ons tweede kindje straks ook borstvoeding gaan geven, maar hoop dat ik een cyste kan voorkomen door die borst vaak(er) helemaal leeg te kolven. Ik heb een avent handkolf, en nu heb ik zelf bedacht dat een electrische beter leeg kolft. (correct me if I am wrong) De avent was verder wel prettig, vooral de schelp vond ik fijn in gebruik. Met een dubbele kolf hoef je maar 1x de toeschiet reflex op te roepen toch? (ging ook niet super makkelijk bij mij, heb nooit gelekt ofzo) Of is een enkele kolf toch prettiger?
Jullie begrijpen het vast al wel, ik ben opzoek naar een prettige kolf. Ik werk straks 3 dagen in de week en wil dit kindje ook graag minimaal 6 maanden voeden.

Ik heb zelf een enkele kolf en werk 2 dagen in de week. Ik denk dat als ik had geweten dat ik echt zo vaak en lang zou kolven toch voor een dubbele zou gaan. Idd vooral om die toeschietreflex optimaal te benutten. Ik zou ook vooral voor een electrische gaan omdat dit gewoon dan zitten is en verder hoef je weinig te doen.
Of het zo is dat ie beter leeg kolft durf ik niet te zeggen. Met handmatig kun je weer beter zelf het ritme bepalen. En dat wil ook weleens helpen om beter leeg te kolven.
Ik heb zelf de medela swing maar er zijn zoveel kolven te vinden...

Baby
Baby

BerichtGeplaatst: Do 20 Sep 2012, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Is allang niets meer gepost hier zie ik....
Ik ben weer bezig zwanger te worden en overweegt dan borstvoeding te geven, heb het bij mn dochter destijds niet gedaan....maar wil het nu wel proberen....dus aan de tip en info heb ik veel en ga er veel over lezen komende tijd...

Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Kindje op Komst forum index -> Borstvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7

Ga naar: